Saturday 28 March 2009

Long time no blog.... update!

Allereerst wil ik zeggen dat ik heb besloten in het Nederlands verder te gaan omdat ik merkte dat ik extra moeite moest doen om mijn spelling en Double Dutch er uit te halen voordat ik een bericht kon plaatsen. Dat maakt het frequent bloggen er niet makkelijker op. Het is al weer een tijdje geleden en ik heb niet stil gezeten dus ik ga het zo bondig mogelijk voor jullie proberen samen te vatten.

No more Cambridge
Ik heb contact gehad met Cambridge over mijn afstudeer project tijdens hun Darwin Festival maar daar hoorde ik ineens niets meer van. Heel vreemd. Achteraf ben ik blij dat ik daar niet meer naar toe ga omdat ik het toch lastig vind om op afstand dit allemaal te plannen en testen en daarbij wil ik niet afhankelijk zijn van wat zij mij daar aan locatie kunnen bieden omdat dat erg belangrijk is voor mijn video mapping. Ik heb ook nog even contact gehad met de organisator van het Oerol festival. Zij zijn gevraagd om een soortgelijk festival te organiseren in september op Governors Island bij New York. Hier staan allemaal loodsen en garages leeg dus dat leek mij ook een interessante locatie. Helaas laat ook deze persoon in eens niets meer van zich horen.

Urban Explorers
Ik ben met Jeroen Hofs (Eboman) een hapje gaan eten om met hem eens te praten over mijn project. Uit dat gesprek kwam eigenlijk vooral naar boven dat ik veel onderzocht had maar te weinig terug gekeken naar mijn onderzoek en wat nu eigenlijk mijn oorspronkelijke idee was namelijk video mapping op verlaten locaties. Toen een klasgenoot mij tipte op een artikel over Urban Explorers ben ik mij daar wat meer in gaan verdiepen. Nu denk je natuurlijk wat zijn dat nu weer? Dat zijn mensen die foto's maken van verlaten locaties. Er zijn tientallen misschien wel honderden websites met foto's van vervallen fabrieken en lege ziekenhuizen. Ze komen samen op het forum genaamd het Urbex-Forum waar foto's uitgewisseld worden en over locaties gesproken wordt.

Het Jongerius Complex
Bij de afdeling legale locaties in Nederland vond ik een foto van een fantastische villa genaamd het Jongerius Complex. Nu blijkt het de villa om de hoek bij mij aan het Merwedekanaal te zijn! De stichting Vrienden van het Jongerius Complex gaat over het behoud van deze villa en het kantoor en is opgezet door de erfgenamen van Jan Jongerius zelf. Voor meer info over deze villa en de stichting klik hier.

Ik heb mij wat meer verdiept in deze locatie en zijn geschiedenis en besloten dat ik hier graag wat mee zou willen doen. Dus heb ik Bernadette Jongerius een mail verzonden en die heeft mij vervolgens uitgenodigd voor een bijeenkomst over het bestemmingsplan voor de villa en de grond er omheen. Het plan is om er een creatieve industrie van te maken. Hoe en wat precies is allemaal nog niet besloten maar de eerste brainstormsessie heb ik dus al bijgewoond. Na deze bijeenkomst heb ik met Bernadette gesproken en van haar toestemming gekregen deze locatie te gebruiken. Ik heb Belinda van het architectenbureau, die uiteraard ook bij de meeting was, gemaild om een afspraak te maken zodat ik de villa een keer van binnen kan bekijken. Spannend!!!

Money!
Tot slot nog meer goed nieuws! Ik heb vorige week een pitch op school gedaan waarin ik mijn project plannen moest presenteren om eventueel een budget van het Xchange Fonds te kunnen krijgen en ik heb gister te horen gekregen dat ik bijna het hele bedrag heb gekregen waar ik om gevraagd had! Ik ga nu op zoek naar andere fondsen die misschien ook geïnteresseerd zijn in mijn project om zo het geld bij elkaar te krijgen voor de aanschaf van een goeie beamer.

Zo dit was wel weer even voldoende nieuwe info. Ik hoop nu ik weer bij ben wat vaker een update te doen. Voor wie wil heb ik in de rechter kolom ook een RSS functie toegevoegd. Ik zal de lijst met URL's ook nog wat aanvullen.

No comments:

Post a Comment