Monday 25 May 2009

Mapping hier en mapping daar

Het is toch weer een tijdje geleden helaas maar ik zal de laatste ontwikkelingen weer even opsommen.

De Villa

Ik ben binnen in de villa geweest om wat foto's te maken en de ruimte te bekijken. Hij lijkt van binnen veel groter dan van van buiten! Toch wil ik de buitenkant voor mijn projectie gaan gebruiken omdat ik dan meer oppervlak heb en de vorm van het gebouw zo mooi vind. Ik heb even overwogen om een hoek te pakken van het gebouw maar dat zou volgens Beamsystems met twee beamers (elke kant één) moeten om geen licht te verliezen. Gezien mijn beperkte budget niet een optie dus. Ik heb nu afgesproken dat ik voor de projectie dag één grote beamer ga gebruiken die in één klap de hele gevel kan belichten. Als canvas heb ik uiteindelijk gekozen voor de achter gevel van de villa. Jammer van die pergola want die kan nog wel eens aardig wat licht gaan tegen houden maar met een beetje geluk is die blauwe regen tegen de tijd van mijn projectie wat kaler. Verder heb ik de bouwtekeningen van het architectenbureau gekregen dus dat scheelt een hoop voorwerk!


Mapping Festival

Ik ben voor wat inspiratie vier dagen naar Genève geweest voor het Mapping Festival. Een festival met allemaal buiten projecties, AV shows en workshops. Ik hoorde van een docent dat twee jongens van mijn school daar ook heen gingen dus daar heb ik contact mee gezocht en heb uiteindelijk met hun (en nog een vriend van hun) de dagen in Genève doorgebracht. Naast een goeie tijd ook veel mooie projecties gezien. Ik vond dat er op het mapping gebied niet veel uitdagend tussen zat maar desondanks toch inspirerend werk gezien. Vooral de show van de Berlin Beam Boys wat erg leuk! Combinatie van graffiti, posters plakken, video, photoshop en een live DJ.


Urban Projection

Naast mijn eigen afstudeer project heb ik nog een klein project ernaast gedaan dat in de lijn licht van waar ik zelf mee bezig ben. Het gaat om een hele grote projectie op het gebouw van de HvA in Amsterdam. Studenten van de HvA en de UvA hebben dit project opgezet en zochten content makers. Dit leek mij een mooie gelegenheid om wat ervaring op te doen onder andere op technisch gebied. Het is open voor iedereen dus komt dat zien op donderdag 28 mei!

Supportive Narrative (scriptie)

Oh ja... dat heb ik een beetje verwaarloost vind ik zelf. Ik heb wel gewoon de outline en een eerste hoofdstuk ingeleverd maar ik had hier toch wat meer tijd in kunnen steken. Donderdag ochtend ga ik het presenteren bij het mock exam (tussen examen) en dan hoor ik de feedback. Ook de status en planning voor min project komt hier aan bod. Ik krijg dan te horen of ik door mag mijn project of niet. Spannend dus!

No comments:

Post a Comment